mitt fotbolls år

Det här året har varit upp och ner för mig inom fotbollen.
Mitt självförtroende har bara blivit sämre och sämre, jag vill lyckas men det är någonting som håller mig tillbaka. Jag har utvecklats det här året och jag har några att tacka för det. sommaren gick för mig väldigt tycker jag och i slutet av sommaren skadade jag knät så jag inte ville och kunde spela färdigt serien. Laget vann dem sista matcherna utan mig, och tack vare att jag hade så dåligt självförtroende ville jag inte spela fotboll mer för att jag tänkte att dem hade det bättre utan mig. Jag slutade spela fotboll och satsade allt på skolan, jag fick bra betyg på allt som jag gjorde men mamma märkte att jag inte var samma person längre.. det ända jag gjorde var att plugga och jag träffade inga kompisar. Min tränare fick tillbaka mig till en inomhusträning och jag märkte då att fotbollen var en stor del av mig, och att jag hade saknat det. Jag tränade några gånger innan DM i Eskilstuna och den dagen det var DM gick det bra för mig. Jag fick höra att jag var bra och det stärkte mig. Efter DM kom jag in i en svacka och jag var arg, ledsen och mådde bara piss. Jag visste inte vad som hände och jag ville bara vara själv. skolan sket jag i nästan och det märktes på alla betyg jag fick efter proven.. Igår spelade jag och några från laget Luciacupen och jag kan faktiskt inte beskriva hur jävla nervös jag var.. jag darrade och jag gick runt för jag inte visste vad jag skulle göra. Matcherna började och ja vi spelade oss vidare till semifinal. två vinster och två lika vart det tror jag. Semifinalen vann vi och vi var vidare till final mot "högsjö killarna" eller ja några av dem.Vi förlorade med 3-1 men jag brydde mig faktiskt inte för vi hade kommit vidare till final och vi hade spelat mot killar bara (och två tjejer). Jag var riktigt jävla stolt igår över alla. Jag blev efter finalen utsed till bästa spelare och det gör mig bara ännu gladare. En kompis sa senare "förstår du nu att du är bra". Svarade inte på det men självförtroende växer nu och jag vill inget mer än att lyckas. På tisdag sticker jag och tre till på test träning till NIU fotboll och jag är redan nervös men jag ska göra mitt bästa iallafall. På onsdag är det fotbollsturnering i skolan och jag ser fram emot det som tusan, fast då ska jag inte stå i mål utan spela ute. 
- Jag ville bara skriva det här för att visa hur jag känner och hur jag växer. Och då menar jag inte med fotbollen utan med mig själv,eller kanske med fotbollen också förresten. Och tacka alla som tror på mig när jag inte gör det. 
 
 


Amanda

Du är grym jennifer!

Svar: Tack, och du är grym!
jenniferljungstedts.blogg.se

Sanna

Bäst är du,och kom ihåg det!

Svar: Du är bäst!
jenniferljungstedts.blogg.se

Victoria Tesell

Det var inte kul å läsa om när du hade nedåt gångar.. förstår lite hur det känns, man vill liksom alltid prestera bra på alla plan. hoppas att du kommer till rätt och kan fortsätta med fotbollen på heltid och känna att du är riktigt bra, för vad jag har läst så är du faktiskt det!
Lycka till på NIU-träningen! vart ska den vara, alléskolan? :) kram

Svar: Ja precis. Tack fina du! Ja den är på Alléskolan :) går inte du där? Kram
jenniferljungstedts.blogg.se


Blogg: http://wevew.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR